2015. máj 26.

Popeye parajos pitéje

írta: MazsiBobi//WheyHoLetsGo
Popeye parajos pitéje

Az alábbi recept igazi Jolly Joker. Csináltam már tömve zöldséggel és búzaliszttel az eredeti leírás alapján, csináltam már édes verzióban kókuszliszttel, bogyós gyümölcsökkel. Lényeg, hogy mindenhogyan isteni!

Szerencsés vagyok, mert amikor Mamalátogatóba megyek, nem kell attól tartanom, hogy 10 kilóval nehezebben térek haza. Mama reformnagyi. Ha ő nem lenne, lehet, hogy még ma se tudnék a pagodakarfiol létezéséről, és talán sose kóstoltam volna spenótos palacsintát. (Nagyon baró, tök zöld és zöldséggel és tejföllel rettentő finom!) Ráadásul nekem „hála” minden divatdiétával tisztában van. Főzött már testkontrollosan, glutén- és laktózmentesen, kaptam vega menüt, BÁRMIT, amit épp műveltem. Tőle kaptam a Paprikás padlizsántorta receptjét, amit jó szokásomhoz híven mindig megvariálok. Tegyétek így bátran ti is! Most a parajos verziót osztom meg veletek. 

parajos_lepeny.jpg

Hozzávalók a tésztához:

  • 250 g hajdinaliszt
  • 125 g kókuszzsír + valamennyi a forma kikenéséhez
  • 1 kávéskanál tejföl) – ezt szoktam natúr joghurttal helyettesíteni
  • ½ kávéskanál só
  • 1 tojássárgája

Ezeket összekeverem, és belenyomkodom a kikent kerek piskótaformába. Nem fog tészta jellegűre összeállni, a búzalisztes verzió is porhanyós marad, a hajdina meg pláne.

Feltéthez szükséges:

  • 150 g csirkemell (lehet több is, ennyi volt itthon)
  • 250 g paraj/spenót (én fagyós passzírozottat használtam)
  • 3-4 gerezd fokhagyma

Lesózom és megpirítom a kockára vágott csirkét. Kiolvasztom és megfőzöm a passzírozott parajt. Sóval és fokhagymával ízesítem a „főzeléket”. Amikor már majdnem kész, a csirkét is belekeverem, és összerottyantom. (Ez így leírva furán hangzik, de értitek…) Majd beleöntöm a tésztával bélelt formába.

Végül az öntet:

  • 100 g sajt
  • 2 tojás + belerakom mindig a tésztás hozzávalókból megmaradt fehérjét is
  • pici só
  • 1,5 dl tejföl (vagy joghurt)

Az öntethez valókat is összekeverem, és egyenletesen elterítem a feltéttel megpakolt tésztán. Kb. 180 fokon sütöm (gázsütőnél 4-5-ös fokozat között) úgy 40 percig. Akkor jó általában, amikor a teteje kicsit megpirul.
8 szelet lesz belőle. Tálaláskor a tetejére érdemes tejfölt/joghurtot tenni, úgy még finomabb.

Nem kimondottan diétás darab, de az egészséges táplálkozás és a vasszint-tuning jegyében kitűnő fogás.

1 szeletben 336 kalória 24 g szénhidrát 20 g zsír 16 g fehérje van.

Kövessetek minket a Facebookon is!

Szólj hozzá

spenót recept lepény hajdina paraj mazsibobi