2015. jún 19.

Frissítő nasi Isztambulból

írta: MazsiBobi//WheyHoLetsGo
Frissítő nasi Isztambulból

Ez a poszt recept és könyvajánló is egyben. Szeretek beszippantódni az épp olvasott könyv világába. Ha Frida Kahlo életrajzot olvasok, tuti lecsusszan egy burrito azon a héten. Most az Isztambuli fattyút bújom Elif Şafaktól, úgyhogy jöjjön egy török ital.

A receptet idézőjelbe kéne rakni, mert nem valami bonyolult dolog az ayran (ájrán), de annál finomabb. A nyári kánikulában nem mindig esnek jól a nehéz ételek, hajlamosak vagyunk kihagyni egy-egy étkezést a nagy melegre hivatkozva. Ezekre a napokra érdemes beiktatni egy ayran keverést. Éhhalál ellen tökéletes, hidegen nagyon finom, és ha zsírszegény joghurtot használunk, akkor még diétás is. Nyárra amúgy is mondják, hogy ügyelni kell a sóbevitelre. Nem hinném, hogy a mai ember túlzottan sóhiányos lenne, de léleknyugtatónak jó a tudat.

Hozzávalók egy adaghoz:

Én így csináltam, mert mindenhol így találtam meg, de szerintem simán lehet hasra is mérni. 

  • 52 g natúr joghurt
  • 48 g víz
  • 1 g jó minőségű só

Összekevertem, név kötelez alapon szórtam rá egy kis borsot is. Aztán elkortyolgattam.

Zsírszegény joghurttal 1 adagban: 20 kalória / 3 g szénhidrát 0 g zsír / 2 g fehérje van.

ayran_1.jpg

A könyv egyébként a török-örmény helyzetről, sok hangos nőről és kusza családi szálakról szól. Sok finom török ételt emlegetnek benne. Minden fejezet címe egy-egy fűszer vagy hozzávaló. Gondoltam rá, hogy összemixelem, hátha valami jó kaja lesz belőle, de belelapoztam, és az utolsó címe a Ciánkáli, szóval ezt inkább kihagyom... Inkább csinálok egy jó muszakát a hétvégén.

Van ám Facebookunk is!

ayran_2.jpg

 

 

Szólj hozzá

könyv török recept joghurt nasi mazsibobi