2015. jún 24.

Interjú: Egy profi amatőr testépítő a diétáról, versenyről, halogatásról

írta: AnitaBobi//WheyHoLetsGo
Interjú: Egy profi amatőr testépítő a diétáról, versenyről, halogatásról

Tündiről, a kolléganőmről elég hamar kiderült, hogy valahol egy cipőben járunk, mikor már többedik nap futottunk össze a konyhában pontban délután 4-kor, a soron következő étkezésünket majszolva. Aztán az is kiderült, hogy nálam ő ezt sokkal komolyabban gondolja; épp versenydiétán van, majdnem minden reggele pedig az edzőteremben indul. Egy idő után felvetettem, hogy szívesen készítenék vele egy interjút, úgyhogy nemrég az egyik délutáni kaja közben bekapcsoltam a diktafont és faggattam egy kicsit.

sun_3023.jpgFotó: Sunshine Photo

Mi volt a mostani diétád apropója? Egyáltalán, hogyan kerültél a testépítés világába?
Eldöntöttem, hogy a 30. szülinapomra készíttetek egy fotósorozatot, amire a legjobb formámat hozom ki magamból.
Kb. 5 éve foglalkozom a testépítéssel, de komolyabban csak 2-3 éve. Az elején én is elkövettem azokat a hibákat, amiket mindenki; pl. nem ettem, koplaltam…

Mi volt kezdetben a célod? Fogyni akartál, vagy izmosodni?
Mindig volt valamilyen cél. Az elején igen, a fogyás. 63 kilóról indultam, ami nekem elvileg az ideális testsúly lenne (most kb. ennyi lett a cél), de az a baj, hogy nekem a hasamra rakódik a zsír először, és ilyen elfolyós voltam.

Mivel kezdted a sportolást? Rögtön a súlyokkal?
Jártam régen átmozgatós órákra, de nekem az nem annyira jött be. Rájöttem, hogy individuális lény vagyok, magamtól kell rájönnöm mindenre, egyedül szeretem ezt a dolgot csinálni.
Először otthon edzettem mindenféle gyakorlatokkal, súlyzóval, twisterrel… biciklim is van, de azt annyira nem használom, viszont most már van taposómgépem is, amit előszeretettel használok. Ez azért is jó, mert már nem kell mindenhez terembe mennem, ha hétvégén kardiózni akarok, azt otthon is megtehetem és így időt spórolok vele.

Van edződ?
Fura, mert nem gondoltam, hogy szükséges, de kb. másfél éve azt mondtam, hogy próbáljuk meg. És azért az, hogy valaki nézi, hogy hogy csinálod a gyakorlatokat, figyel a kivitelezésre és kívülről látja a dolgokat, sőt lelkesít is közben, az nagyon sokat lendít. Illetve az sem mindegy, hogy ki az edző személye. Most egy elismert és megbízható coach szárnyai alatt alakítom a formám.

sun_3160.jpgFotó: Sunshine Photo

Tavaly indultál a Body Sport kupán. Hogyan jött az ötlet?
Az egy szárnypróbálgatás volt, az akkori edzőm javasolta, hogy próbáljam meg.

Milyen egy ilyen esemény versenyzői szemmel?
Sajnos előfordult, hogy találkoztam ott lányokkal, akik elárulták, hogy a párjuk a zsűriben ül például…és egy nálam sokkal vékonyabb lány került a harmadik helyre. Holott elvileg itt az izmot nézzük ugye. A verseny színvonala és hangulata viszont feledhetetlen volt.

Ettől függetlenül indulnál még versenyen?
Sokat beszélgettünk erről a párommal, aki nem annyira szeretné, hogy tovább „növekedjek”, ehhez pedig még több izmot kellene építeni. A most készült képeken én is láttam olyan mozzanatokat, főleg a felsőtestemen, ami miatt úgy gondolom, hogy talán ez már sok, vagy legalábbis elegendő. Viszont ezt a formát szeretném megtartani, illetve a következő cél a fenék kerekítése és a combok formálása. A versenyzést a már említett okok miatt nem feltétlenül csinálnám.

Közvetlenül diéta után ez azért egy szélsőséges verziód.
Igen, de jó lenne valami hasonlót tartani, ha már idáig eljutottam. Viszont ha befeszítem a bicepszem, az most valóban félelmetes. :D

A mostani diétád 18 hete milyen volt?
A hangulatom eléggé ingadozott, de szerintem most sokkal jobban viseltem, mint az előzőt. Nagyon változatos étrendet sikerült kialakítani és napi hétszer ettem, így soha nem voltam éhes. Most nem volt olyan, hogy mondjuk a szénhidrátot hosszabb időre teljesen megvontuk csak a legvégén pár alkalommal.

Mi volt a legnehezebb?
Semmi! :D De komolyan! Így visszagondolva, nem is volt kísértés. Az utolsó hét elején mondjuk 5-6 liter vizet kellett inni naponta, aztán 7-7,5-et, na akkor félóránként futkostam a mosdóba, az rossz volt! :D A tavalyi verseny után egy hét alatt 5 kiló jött vissza, annyit ettem, ezt most szeretném elkerülni. Igazából fáj is a hasam, ha szemetet eszem. Továbbra is tartom az ütemtervet, mondjuk heti 2-3 nap lesz, amikor mást is eszek. Tartani fogom ezt a formát, hogy jól nézzek ki és ha esetleg máskor is akarok egy ilyen szigorú diétát, akkor ne legyen ennyire hosszú a diéta időszak.

cymera_20150623_164340.jpg2 hónap különbség: április eleje / május vége

Mennyire nehéz ezt munka mellett csinálni? Sok embernek ez okoz problémát, ha nem is feltétlen versenydiétáról van szó.
Nekem nem probléma, hogy főzni kell, és naponta többször kell enni. Kijövök, és 20 perc alatt megebédelek, délután is 5 perc alatt megeszem, amit kell. A nehézség inkább az, hogy mindenki folyton azt nézi, hogy mit eszek. Sokszor sajnáltak például, holott én ezt azért csinálom, mert élvezem. Nem értették, hogy miért jó ez nekem, de igazából már nem is akarom elmagyarázni, pár szóban összefoglalom csak általában.
Sokszor akarnak tanácsot kérni, hogy kinek mit kellene enni, de ez azért nem ennyire egyszerű. Minden attól is függ, hogy milyen a szervezeted, hogyan reagálsz. Ezt mind ki kell tapasztalni.
Sokszor kell azzal szembesülnöm, hogy azt mondják nem eszem „normálisan”, holott én tiszta ételeket eszem, naponta hétszer. Csak ez még mindig furcsa azok szemében, akik naponta mondjuk 2-3-szor esznek, mindegy mit.

Egyébként el tudod képzelni azt, hogy ezt egyszer máshogy fogod csinálni, vagy esetleg abbahagyod? Mert ez most azért szinte teljes embert kíván.
Igen, ez érdekes. Most egyelőre úgy néz ki, hogy talán a párom is elkezdett ez iránt a sport iránt érdeklődni, úgyhogy ameddig ez működik együtt, addig biztosan csinálom. Illetve ha egyszer majd lesz babánk, akkor vele nyilván többet kell majd foglalkoznom. De igazából ez a terem, ahova járok azért is jó, mert az anyukák hozzák a gyerekeiket, úgyhogy vele is tudok majd edzeni menni. ;)

Mit javasolnál annak, aki még nem döntötte el, hogy belevágjon-e egy életmódváltásba?
Egyébként ez egy nagy felelősség, ha tanácsot adsz, mivel sokan azt gondolják, hogy mindent tudsz, pedig még sokat kell nekem is tanulnom. Az első kérdés az, hogy mi a cél. A másik fontos tényező a kitartás. Sokan mindent azonnal akarnak, de közben mondjuk nem tudják tartani a kijelölt tervet. Érdemes átgondolni, mennyi idő alatt jött fel az a felesleg, amitől meg akarnak szabadulni. Ennél kevesebb idő alatt ezt nem is lehet leadni. Sokan csak halogatják a dolgot, pedig ha belegondolnának, hogy ha már az első alkalommal belevágtak volna, akkor most hol tarthatnának!
Az is fontos, hogy nem mindenkinek ugyanaz a sport jön be. Azért, mert én súlyokat emelgetek, nem feltétlen kell mindenkinek ezt csinálnia. Ugyanúgy jól érezheti magát egy teljesen más mozgásformától is. Te is sok mindent kipróbáltál, te is tudod, hogy a sportnak ezer meg ezer fajtája van. A saját testsúlyos dolgok is most egyrészt nagyon menők, másrészt tökéletesek arra, hogy valaki egy szép testalkatot építsen. Találja meg mindenki azt, ami neki a legjobban fekszik, amiben örömét leli, és nem úgy indul el, hogy jaj, megint menni kell. Én alig várom, hogy megint menjek edzeni, mert mindig érzem, hogy itt vagy ott elindult valami, és a folyamatos kis izomláz ezt mindig jelzi. Az ember pedig szereti próbálgatni a határait. Illetve energiával tölt fel és jobban indul a nap is utána - na ezt mintha csak egy reklámból szedtem volna. :D
Köszönöm az interjút!

Én köszönöm, és boldog szülinapot! ;)

sun_3567.jpgHogy ne csak edzős képek legyenek :) - Fotó: Sunshine Photo

 

Whey ho facebook oldalunk bátran lájkolható! :)

Szólj hozzá

interjú edzés motiváció diéta