2016. jan 25.

Paraszt sacher. Vagy csak paraszt. Valami. :D

írta: AndiBobi//WheyHoLetsGo
Paraszt sacher. Vagy csak paraszt. Valami. :D

Elég jól elmaradoztunk. De hát van ilyen. Azért ne maradjatok süti nélkül. :)

Az a helyzet, hogy én édesszájú vagyok. Mindig is az voltam. Már nem nagyon eszek cukrot, mert se az életmódomba nem illeszthető bele, se a felmenőim diabéteszes sorát nem szeretném gyarapítani. Ettől függetlenül az édesszáj itt van és sikííít a sütiért. Van nekem önkontrollom, de akkoris.
Néha kell egy jó süti, persze úgy alakítva, hogy passzoljon az adott életvitelhez.

Én most éppen tömegelek (majd ha lesz neki eredménye, akkor arról is írok), és hétvégente meglepem magam meg a bojfrendet egy-egy diétásított (deszépmagyarszó) sütivel. :)

A receptet innen loptam, imádom ezt a blogot, bár nem a diétázók barátja.

Ez azért paraszt sacher, mert nem réteges, mert lusta voltam vagdosni, mert összekeverős, ami könnyű és gyors, mert nem voltam hajlandó csokimázzal vesződni, és mert gyakorlatilag semmi köze az igazi sacherhez. :D

Kis adag lett, mert egészséges, de majd meglátjátok a makrókat. :P


Hozzávalók:

- 100 g alhangon 70%-os étcsokoládé (ha csinálsz rá csokimázat, akkor a tésztába csak 75 g menjen, én nem akartam se mázat, se maradékot)
- 75 g kókuszzsír
- 35 g porxilit (xilit+kávédaráló)
- 40 g dió darálva
- 40 g liszt (zab, köles, ami tetszik)
- 1/3 csomag sütőpor
- 3 tojás
- egy csipet só
- sárgabarack lekvár (nálam eper volt, mert az volt otthon, házi, én csináltam, xilittel)


A kókuszzsírt keverd habosra a xilittel. Gőz fölött olvaszd meg a csokit és keverd a xilites mixbe. Aztán jöhet a tojások sárgája (keverd), a dió (keverd), majd a sütőporos liszt (keverd megint). Aki lusta mint én, az kanalazzon lekvárt a tésztába. Ne túl sokat.

Csipet sóval verd keményre a fehérjéket és finoman kavard bele a csokis masszába.

Sütőpapírral kibélelt akármibe (nemtudom, ilyen hosszúkás sütőizét használtam, de lehet muffinforma is) pakolod, és 30 percre 180 fokos sütőbe teszed. Nekem van sütőhőmérőm, de azért gyanakvó óvatos vagyok, 20 perc után belestem és elkezdtem böködni... még mucus volt a közepe, úgyhogy addig sütöttem, amíg tisztán jött ki a fogpiszka. Ekkor gyönyörű dagi volt, majd kivettem és összeplöttyedt. :(

kittysuti.jpg

Miután kihűlt, elég jól lehetett szeletelni és a maradék lekvárral nyakonönteni (bye-bye kitty). Nem mondom, hogy zsírszegény, de jóféle zsírok vannak benne, és finom, úgyhogy csitt (cheat, höhö). És nem kell egyszerre megenni az egészet egyedül. ;)

Ami benne van (lekvár nélkül): 1283 ckal, 87 g zsír, 87 g szénhidrát, 38 g fehérje

Megtaláltok minket a Facebook-on is.

Szólj hozzá

süti recept lekvár andibobi