2014. dec 28.

"Gyúrógombóc"

írta: AnitaBobi//WheyHoLetsGo
"Gyúrógombóc"

Ha már unjuk a bejglit és a töltöttkáposztát

Egy ideje tervezem, hogy próbálok egy "gyúrós" túrógombócot megalkotni, a recept kb meg is volt a fejemben, ma pedig időm is volt rá. Előtte rákerestem néhány normál túrógombóc receptre, az arányok miatt, közben pedig szembe jött néhány gyúrós verzió is, úgyhogy sajnos a spanyol viaszt már feltalálták előttem, de azért íme az én verzióm.

0_img_1636.jpg

Ami kell hozzá:

250 g (laktózmentes) túró

75 g zabpehely

1 tojás

1 adag (30 g) vaníliás fehérjepor

1 citrom reszelt héja és leve

eritrit az édesítéshez (vagy más édesítő)

A zabpelyhet átdaráltam, hogy kb olyan állagú legyen, mint a búzadara, majd elkevertem a fehérjeporral. A túróval és a tojással mindezt összenyomkodtam, belereszeltem a citromhéjat, majd hozzáadtam a levét. Én szeretem jó citromosan, úgyhogy nem spóroltam vele. megkóstoltam, majd édesítettem kicsit. Egy órára betettem pihenni a hűtőbe, addig elkészítettem a "morzsát". 

Ehhez egy kevés zabpelyhet átdaráltam, száraz serpenyőben aranybarnára pirítottam eritrittel, majd félrehúztam a tűzről. Számoljunk azzal, hogy a meleg serpenyőben még tovább pirul, az enyém majdnem megégett, mert közben mosogattam... :D

A masszából kis golyókat formáztam és forrásban lévő vízbe dobáltam őket. Amikor feljönnek a víz tetejére mehetnek is át a morzsába. Ebből az adagból 24 gombócom lett. Ha lett volna itthon joghurt, akkor eritrittel elkevert joghurttal öntöttem volna nyakon, így viszont tettem egy halovány próbálkozást tejjel sűrűre kevert fehérjeporral, na ezt nem ajánlom! :) Ami viszont nagyon is jó hozzá, az az eperlekvár. Nyáron tettem el xilites eperlekvárt, csak sajnos túl keveset, úgyhogy most spórolnom kell vele jövő nyárig. Az eperlekvár nekem olyan, hogy bármilyen desszertből fenséges ízorgiát csinál, túrós édességekből meg főleg.

Egy kis nyár íz így karácsony után. :) 

6 gombócban az öntetek nélkül: 192 kalória / 15 g szénhidrát / 16 g fehérje / 7 g zsír 

Szólj hozzá

recept túró túrógombóc zabpehely