2015. jan 25.

Tuti befutó, nem csak télre - Gyömbéres zabpehelykeksz

írta: MazsiBobi//WheyHoLetsGo
Tuti befutó, nem csak télre - Gyömbéres zabpehelykeksz

Nem vagyok kifejezetten édesszájú. Tudok létezni nasi nélkül, és ha választanom kell a krémes és a tepertős pogácsa között, egy pillanatig sem habozok. Mindössze egyetlen olyan édesség volt, aminek nem tudtam (és nem is akartam) ellenállni, és ez a fagyi. Mostanáig! Mert itt a gyömbéres zabkeksz! Katt tovább a receptért.

Zsófi barátnőmtől kaptunk homemade gyömbéres kekszet karácsonyi ajándékba más finomságok mellé. Másnap reggel gondoltam, török egy csipetet a kávémhoz. Aha! Azonnal beporszívóztam az összeset. El is kértem a receptet, és amint volt egy kis időm, rárepültem a zabkészletemre. Nem szeretem az egyszerű megoldásokat, ezért a gyömbért és a tojást leszámítva mindent kicseréltem az eredeti receptben. Búzaliszt helyett zabpehelylisztet tettem bele, nádcukor helyett mézet, a vajat pedig kókuszzsírra cseréltem. Megjegyzés: Az imént tudtam meg, hogy a zabliszttel ellentétben a zabpehely jobb, mert nincs kesernyés utóíze.

gyomberes_zabkeksz.jpg

Íme a bevásárlólistád

- 2,5 bögre zabpehelyliszt
- 1 tk sütőpor
- 1,5 tk őrölt gyömbér (ez elhagyható, tehetsz bele ehelyett több nyers gyömbért)
- 40 g gyömbér jól lereszelve
- 1 bögre méz
- 170 g kókuszzsír
- 2 tojás
- 1 csipet só

Elkészítés

Előszó:
Kicsit szórakozott vagyok az utóbbi időben, mert ez a harmadik recept, amit nem olvasok végig, csak nekiesem. Szóval én nem így csináltam, mégis elkapkodták a végeredményt. Úgyhogy nem probléma, ha nincs időd kedved kivárni a pihentetést.

Keverd össze először a száraz hozzávalókat, majd jöhet bele a méz, tojás, kókuszolaj. Száműzd az összekutyult masszát egy-két órára a hűtőbe, hogy formázhatóvá dermedjen. Melegítsd elő a sütőt. Elvileg ebből a tésztából már lehet golyókat gyúrni, ezeket jó távol egymástól (nagyon mászik!) rakd egy sütőpapírral bélelt tepsire. A recept szerint a golyókat forgassuk nádcukorba, szerintem meg jóból is megárt a sok. Én ezt kihagytam. Nyomjunk villával csíkokat a tetejére. 10-12 perc alatt jól meg is sül. Irigylem ilyenkor a villanysütőseket, mert biztos szép egyenletesre lehet sütni. Én a gázban egy adagot elégettem. Brühü. Érdemes rácson pihentetni, miután kivetted, majd utána mehet dobozba a szájba. Nem lesz olyan ropis, mintha az eredeti recept szerint csinálnánk, de eddig még senki nem panaszkodott. ;)

 

Megtalálsz minket a facebookon is!

Szólj hozzá

recept nasi zabpehely mazsibobi