2015. feb 22.

Lemon curd light - a citrom szerelmeseinek

írta: AnitaBobi//WheyHoLetsGo
Lemon curd light - a citrom szerelmeseinek

Julival anno rátaláltunk egy szuper citromkrém receptre Zenóbiánál, amire én aztán szépen rá is függtem, illetve a családom is; tavaly másodjára volt a karácsony kötelező tartozéka az általam sütött kalács és a citromkrém. A probléma ott kezdődik, hogy a citromkrém négy hozzávalójából kettő sehogyan sem mondható diétásnak, úgyhogy nálam a citromkrém azóta parkolópályára került. MOSTANÁIG!

Létezik ugyanis light citromkrém, természetesen! :D Semmi komplikáció, egyszerűen csak el kell hagyni a vajat, a cukrot pedig eritritre cserélni. Juli nem javasolta az eritritet, merthogy kihűlve újra kikristályosodhat, de én meg ugye hiszem, ha látom, és jól beleraktam a (porított) eritritet. Tökéletes lett.

lemon_curd_1.jpg

3 citrom (kezeletlen héjú)

3 egész tojás (ha pici tojás, akkor 4)

75 gramm porított eritrit

(vanília kivonat, de ez elhagyható)

A 3 citrom héját lereszeljük, a citromok leveit kifacsarjuk és egy edényben feldobjuk gőz fölé. Az eritritet kávédarálóban porrá őröljük, majd a citromléhez adva addig kevergetjük, amíg el nem olvad. A tojásokat alaposan felverjük, hogy jól elegyedjen a fehérje és a sárgája. Ha a citromlevünk túl forró, akkor kicsit levesszük hűlni, majd lassan hozzákeverjük a tojásokat, majd mehet vissza a gőz fölé. Innen türelemjáték, addig kevergetjük, amíg puding állagúra be nem sűrűsödik a krém. Nyugi, be fog. Én közben a másik kezemmel zabpalacsintát sütöttem, mert citromkrémes - túrós palacsinta, jaj. :) Ami egyelőre egy kudarc, de ha egyszer kikísérleteztem álmaim zabpalacsinta receptjét, azt tuti megosztom a világgal. :)

Szóval ha a krém besűrűsödött, akkor átzúzhatjuk egy szűrőn, hogy a tojás összecsomósodott részeitől megszabaduljunk, én ezzel nem vacakoltam, mert semmi bajunk nem lesz tőle, viszont ha vendégeknek készítitek, akkor megspóroljuk a magyarázkodást, hogy az a fehér izé mi is a krémben. Ezután töltsük szép üvegbe, hűlés közben fog még sűrűsödni. Hűtőben jó pár napig eláll. Zabkására, túróhoz, palacsintába, zabkekszhez szuper.

Ebben az egész adagban 241 kalória van. Ebből 15 g fehérje, 11 g szénhidrát és 15 g zsír.

 

Gyertek hozzánk a facebookra! :)

 lemon_curd_2.jpg

 

 

 

Szólj hozzá

recept citrom krém light nasi citromkrém lemon curd