2014. dec 02.

Csicsóka chips

írta: AndiBobi//WheyHoLetsGo
Csicsóka chips

Azért nem vacakoltam hangzatosabb címmel, mert a „csicsóka” szó szerintem önmagában is mókás. Mindenféle beceneve van még, mint a csókapityók (hihi), a földialma, a tótrépa, illetve a szegények krumplija. Utóbbit azzal érdemelte ki, hogy roppant igénytelen és nő, mintha muszáj volna neki. Városi szegényeknek a piacon jutányos áron elérhető.

Egyébként a virága nagyon szép (a napraforgó rokona). :)

csicsókavirág_1.jpg

Múltkor a piacon épp egy nagyon cuki bácsinál vásároltam, amikor megláttam a zöldség dzsungelben a csicsóka gumóit. Hirtelen csak annyi jutott az eszembe, hogy édesanyám említette, gyerekkoromban tán ettem is, így gondoltam, egye fene, veszek egy kísérleti adagot. Fél kilót vettem meg más zöldséget is, az árára pontosan nem emlékszem, de nem fizettem megterhelő összeget. Sőt! 

Félre is tettem, hogy majd utánajárok az elkészítés mikéntjének. Ebből persze nem lett semmi, de ma este rámjött, hogy csak kéne valamit vacsizni. Hahá! Van csicsóka. És van olyan recept a neten, hogy csicsóka chips.

Elképesztően egyszerű, a csicsókát meghámozzuk, alaposan megmossuk, vékony szeletekre vágjuk, leitatjuk róla a nedvességet. Mindezt vékonyan ki(kókusz)zsírozott tepsibe borítjuk, ráapplikálunk tetszőleges fűszert (én füst ízű sót használtam), meg egy-egy borsónyi kókuszzsírt, mert hiába, kell neki, és már sülhet is.

Amíg sült, addig böngésztem a szakirodalmat. Magas a rost és inulin tartalma. Nem keverendő az inzulinnal, az inulin kiegyenlíti a vércukor szintet, így cukorbetegek is nyugodtan fogyaszthatják. Csökkenti az édesség utáni vágyat, ami olyan földi halandóknál, mint én, probléma tud lenni. Már a vágy, nem a csökkentése. :D Életfontosságú aminosavakban és vitaminokban szintén gazdag. Antibiotikum kúra után is ajánlott fogyasztani, mert rendbe teszi a bélflórákat. Bőrnyugtató és regeneráló hatása is van.

Ezek után nem meglepő, hogy a kedélyállapotot is javítja. :D

Miután aranybarnára sült a chips, én görög joghurtot (Bakoma) krémesre kevertem kakukkfűvel. Sajnos nem volt itthon friss, így be kellett érjem a szárítottal és ezzel öntöttem nyakon a tótrépát. Fantasztikusan finom! Az ízt nem tudom leírni, meg kell kóstolni és kész!

cscs.jpg

Egy adag (200 g csicsóka + 100 g joghurt + 10 kókuszzsír) magában foglal: 336 ckal, 39 g szénhidrát, 8 g fehérje, 18 g zsír. Nevezzük télies eledelnek. ;)

Gyors és egyszerű étel, nem mondható diétásnak, de mindenesetre egészséges és nagyon finom. Végtelen mennyiségű elkészítési módja ismert. Szóval ha étrendünket szeretnénk olcsón feldobni, itt egy szuper alternatíva. Az én repertoáromba felvételt nyert. :)

A csókapityók legyen Veletek!

-AndiBobi

Szólj hozzá

recept nasi csicsóka andibobi