2015. ápr 02.

Mennyi?! 30! – Sikertörténet egy nagyszerű fogyásról

írta: MazsiBobi//WheyHoLetsGo
Mennyi?! 30! – Sikertörténet egy nagyszerű fogyásról

Ági nem árul zsákbamacskát: edzésben nincsenek kiskapuk, a sikeres fogyásért meg kell dolgozni, de lelkes válaszaival megadja nektek a kellő lökést, ez biztos.

Ágit már legalább 5 éve ismerem. Az utóbbi 1-2 évben –mivel megszűnt a projekt, amin együtt dolgoztunk, megritkultak a találkozásaink, csak üzenetekben tartottuk a kapcsolatot. A Facebooknak köszönhetően láttam az üzenőfalán egyre szaporodó edzős, táboros képeket. Majd tavaly Karácsony előtt az elért eredményét is közzétette. Ha hordanék, megemeltem volna a kalapom. Kalap híján, „csak” egy motiváló, lendületes és tanulságos interjút hoztam össze. Olvassátok szeretettel Ági sikerét!

 Mikor kezdtél el rendszeresen sportolni?

3 éve kezdtem el csoportos aerobic órákra járni, mert már hiányzott, hogy évekig nem sportoltam semmit, ami igencsak meg is látszott rajtam, főleg, hogy kicsi koromtól kezdve mindig is túlsúllyal rendelkeztem. Tehát akkoriban heti 1-2 alkalommal jártam csak, ami így is ment több mint egy éven át céltalanul. Majd rájöttem, hogy lehet ezt másképp is és elkezdtem látni, hogyha tényleg komolyan teszek érte, akkor komoly eredményeket is elérhetek. Ezután kezdtem komolyabban foglalkozni a témával és ekkor már odafigyeltem az étkezés részére is, hogy mit, miből mennyit és mikor eszem. Valamint az 1-2 alkalmat heti 5-6 edzésre növeltem nagyjából úgy 1,5-2 éve és azóta is folytatom ezt. Ugyan időnként tartok 1-2 hét vagy esetleg egy picit hosszabb szünetet, de szó sincs arról, hogy feladnám. Szimplán csak úgy gondolom, hogy nem szabad átesni a ló túloldalára és kell néha azért egy kis szünetet tartani. Lassan, de biztos lépésekkel haladni sokkal jobb, mint elhamarkodva tönkretenni magamat.

Korábban is sportoltál?

Igen, volt egy időszak még iskolás koromban, amikor versenytollas edzésekre jártam heti 2-3szor, amit nagyon szerettem, de ahogy befejeztem/befejeztük a tanulást, feloszlott a tollascsapat és éveken át nem sportoltam semmit.

Mi volt a motivációd? Volt valami konkrét oka, hogy újrakezdted a rendszeres sportot?

Eleinte nem volt se cél vagy motiváció, de mivel megtetszett az az óratípus, amit 3 évvel ezelőtt legelső lépésként kipróbáltam, hát folytattam legalább azt a heti 1 óra mozgást hétről hétre.

Miket és milyen rendszerességgel edzel mióta eltökélted magad?

Kezdetekben a csoportos aerobik órák nálam elég jól beváltak, úgyhogy többfélét is kipróbáltam: afrodance illetve dance aerobic, alakformáló, step, iron box cross, party fitness, hot iron, kardio kick box, intervall és ezek vegyületei. Illetve az utóbbi hónapokban kardio gépeken is edzem összességében általában heti 4-6 alkalommal. Ezen kívül különböző sportrendezvényeken is részt szoktam venni, legyen szó csak 1-1 napról, egy hosszúhétvégéről vagy egy egész hetes edzőtáborról.

Melyik sport áll a legközelebb a szívedhez?

Az Afrodance és a Hot Iron, de nagyon szeretem a Party Fitness-t és Iron Box Cross-t is.

Nagyon csinos vagy. Hány kiló mínusznál tartasz most?

Köszönöm. Eddigi eredményem -30 kg.

agi_interju.jpg

Nagyon szép eredményeket értél el. Mik a további céljaid?

Számszerűsítve azt hiszem, nem tudnám megmondani, hiszen nem az a fontos, hogy mérleg milyen számot mutat. Az nem mond el rólam semmit. Számomra az a fontos, hogyha belenézek a tükörbe, akkor meg legyek elégedve a rám visszetekintő képre. Tudom, hogy addig még nagyon sokat kell tennem, ami bizony időbe telik és sok-sok türelem kell hozzá, de én továbbra is kitartok.

Szerinted mi a tartós életmódváltás titka (ha van ilyen)?

Törekedni az egészségesebb táplálkozásra, és a rendszeres testmozágs beiktatása a heti ritmusba. Szándékosan nem azt mondtam, hogy soha többé nem lehet semmi cukrot, fehérlisztet és társait fogyasztani, de tény, hogy minél kevesebb ezekből annál jobb.

Az étkezésedre, diétára mióta figyelsz?

Diéta szerinti étkezést előző év decemberében kezdtem.

Mi a legnagyobb változás, ami a táplálkozásodban történt?

Kenyér illetve pékáruk minimalizálása/elhagyása, illetve egészségesebb verzióra váltása valamint napi 2-3 liter víz elfogyasztása.

Miből merítesz energiát a nyűgösebb, nehezebb napokon edzéshez vagy a diéta betartásához? Ez lehet egy blog, egy kép, zene, bármi.

Nincs ilyesmi, egyszerűen csak igyekszem betartani, amikor csak lehet, bár igaz, ami igaz az étkezésben való lemondások jelentik számomra a legnagyobb mumust. Az edzés betartásával nincsen gondom. Ha elhatároztam magam és úgy indulok el otthonról, hogy megyek edzeni, akkor akármennyire nincs is kedvem vagy fáradt vagyok, akkor is megyek, mert tudom, hogy utána mindig mennyivel jobban érzem magam és mennyire jól esik a mozgás és a társaság és az a hangulat, amit egy-egy csoportos óra adhat. Persze ehhez meg kell találni azt vagy azokat az óratípusokat/edzőket, amikre és akikhez szívesen jár az ember. Az én esetemben több ilyen edző/óratípus is van.

Mit gondolsz? A táplálkozásod megváltoztatása vagy a sport hozta meg ezt a nagyszerű eredményt? Vagy a kettő nincs egymás nélkül?

Úgy gondolom, hogy hosszútávon mindkettő szükséges az eredmények eléréséhez illetve annak megtartásához egyaránt.

tabor_meteorak.jpg

Kellemest a hasznossal - Görögországi tábor, Meteorák

Mesélj egy kicsit a táborokról. Hogy néz ki egy napotok?

Nagyon megtetszett a sportolás ezen módja, úgyhogy amikor csak tehetem részt veszek hosszabb-rövidebb edzőtárborokon belföldön vagy épp nyaralással egybekötve külföldön (Görögország több helyszínén is voltam már ennek köszönhetően). Általában 2-2 óra edzés van reggel és este is egyaránt, bár mindenkinek az egyéni döntése, hogy mennyi edzésen szeretne részt venni. Na persze ezekben a táborokban a sport mellett sok más is szerepet kap. Ilyenek a fakultatív kirándulások, egyéb csoportos programok és természetesen a pihenés is - az adott tábor helyszínétől függően - a szállás wellness részlegén vagy akár a tengerparton.

Mit ad neked a sport?

A fizikai erősödésen kívül mindenképp fontos megemlíteni azt, hogy megtanít a türelemre és kitartásra és a küzdésre, hiszen nap mint nap magamat kell legyőznöm és erősebbnek kell lennem a kifogásoknál. Továbbá sok remek emberrel ismerkedhetsz meg a sporttársak és edzők között egyaránt. Illetve nem utolsó sorban magabiztosságot is adhat, ahogy minden apró lépéssel előrébb jutsz.

Mit adnál útravalóul azoknak, akik most kezdtek életmódváltásba. Vagy épp fontolgatják?

Azoknak, akik épp fontolgatják, mindenképp azt javaslom, hogy kezdjék el és minél hamarabb. Nincs értelme várni a megfelelő alkalomra, mert nincs olyan, hogy majd hétfőtől, jövő hónaptól meg jövőre nekiállok. Persze soha nem késő, de mi értelme van halogatni? Képzeld el, hogyha már elkezdted volna x ideje már hol tarthatnál? Azoknak pedig, akik már elkezdték, sok sikert és erőt kívánok a folytatáshoz. Fel kell készülni, hogy bizony sokszor lesz olyan, amikor úgy érezhetitek, hogy nem látjátok a fényt az alagút végén vagy különben is mi értelme van, de higyjétek el, hogy igenis van értelme csak türelmesnek kell lenni. A tartós eredmények nem 1-2 hét után lesznek láthatóak. Hosszú távon azonban mindenképp önmagukért fognak beszélni. Valamint függetlenül attól, hogy már elkezdted vagy csak fontolgatod, mindenképp tűzz ki magad elé egy célt és szépen lassan, apró lépésekkel építsd fel, hogy hogyan szeretnél odáig eljutni. Ezután már csak az a fontos, hogy ne add fel!

Néhány villámkérdés a végére:

Mérleg vagy centi?

Centi!!! Ne az legyen a lényeg, hogy mit mutat a mérleg, hiszen az annyi mindentől függ, nem is beszélve arról, hogy a sportolással izmot is építünk, ami sokkal nehezebb, mint a zsír, amit elégettünk.

Reggeli vagy esti edzés?

Egyéntől függ szerintem. Ki kell próbálni, hogy kinek mikor alkalmasabb.

Csoki vagy süti?

Bizony mindkettő lecsúszik olykor.

Kardió/aerob vagy súlyzós?

Szintén egyéntől függ, illetve az elérni kívánt céltól, hogy melyiket helyezzük előtérbe, de mindkettőre szükség van. Fogyáshoz is kell az erősítés, hogy feszesebbek legyen/maradjon a bőrünk és formásabb legyen az alkatunk.

Kutya vagy cica? :)

Nincs háziállatom, de egyikkel sincs bajom.

Szólj hozzá

sport változás gondolatok motiváció fogyás sztori mozgás sikertörténet sikersztori tudatos táplálkozás mazsibobi