2014. dec 19.

A legjobb karácsonyi reggeli

írta: JuliBobi//WheyHoLetsGo
A legjobb karácsonyi reggeli

Reform gyümölcskenyér

Szerettem volna csinálni egy nagyon karácsonyi, nagyon szép, semmiképpen nem kispórolós gyümölcskenyeret, ami a lehetőségekhez mérten azért egészséges is. Diétásnak semmiképpen nem nevezhető, mivel egy tonna aszalt gyümölcs és mag van benne. Legyen tehát reformnak titulálva. Sovány túróval, light sajtkrémmel finom karácsonyi reggeli lehet.

lomogram_2014-12-19_08-25-56-am.jpg
A gyümölcsöket, magokat nem mértem, mindenki adagolja ízlése szerint. Én rengeteget pakoltam bele az alábbiakból:
  • aszalt füge
  • aszalt sárgabarack
  • aszalt vörösáfonya
  • aszalt szilva
  • mazsola, kevés rumba áztatva 
  • kandírozott narancs (ez cukros, helyette mehet reszelt narancshéj, de valami narancsos mindenképp menjen bele)
  • mogyoró
  • dió
(Esetleg mandula, pisztácia, datolya, zabpehely, csoki, asztalt meggy, citromhéj, kókusz vagy amihez kedvünk van.)
Tettem bele fehérjeport, de nem mertem sokat, mert féltem, hogy elrontja az állagát. Szerintem elbírt volna többet is, de felelősséget nem vállalok érte.
Hozzávalók:
  • 150 g teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 30 g vaníliás fehérjepor (Biotech USA Protein Express)
  • fél csomag sütőpor
  • késhegynyi szódabikarbóna
  • mézeskalács fűszerkeverék (részemről extra fahéjjal és gyömbérrel)
  • kevés só, bors (én tettem bele ezt is)
  • őrölt vanília / vaníliakivonat / stb.
  • 3 tojás
  • 4 kanál eritrit (nálam 70 g, de én túl édesnek érzem a végeredményt, a gyümölcsök miatt úgyis édes lesz, szóval legközelebb kihagyom)
  • 20 g olaj / olvasztott kókuszzsír (én mogyoróolajat használtam)
  • 100 g almaszósz (Aldi, Dm, de főzhetünk is almából)
Összekeverem a hozzávalókat (szárazakat a folyékonyakhoz), majd belekeverem a felaprított gyümölcsöket, magokat és szilikon kenyérformába teszem. 180 fokon kb. 45 percig sütöm, ha elkezdene túlsülni a teteje, alufóliával letakarom. Miután kihűlt szépen szeletelhető. Pár nap múlva pirítással újra életre kelthető.
Tápértékeket nem számoltam, de ne ringassuk magunkat illúziókba, rengeteg benne a szénhidrát, de az legalább lassú felszívódású. Mértékkel együk, ha nem vágyunk extra kilókra, de szerintem annyira tömény, hogy nem is lehet tonnaszámra zabálni.
Szólj hozzá