2015. jan 14.

Bodymod vs Bodybuilding - Intro

írta: AndiBobi//WheyHoLetsGo
Bodymod vs Bodybuilding - Intro

Aki ismer az tudja, lelkes híve vagyok a testmódosítás néhány formájának. Szeretem, ha fáj, na! :P

De mit is jelent ez (már a kifejezés, nem az hogy én mit szeretek)? Ha összevetjük a google találatait és a testmódosítás művelőinek véleményét, arra a következtetésre jutunk, hogy bármi ami hosszútávon/véglegesen alterálja a testet esztétikailag, és fájdalommal jár, testmódosításnak (body modification) számít. Elkezdve a testépítéstől, a piercingeken és tetoválásokon át, a plasztikai műtéteken keresztül, egészen a csonkításig terjed a fogalom.
 

Lehet ezeket a dolgokat gyakorolni, szeretni, nem szeretni, szörnyülködni, de ami a lényeg, ahogy mindenkinek joga van a testéhez és afölötti kontrollhoz, így annak módosításához, jobbátételéhez is.
 

Én most nem a testmódosítás elfogadottságát szeretném feszegetni, hanem annak némely változatát (amik engem érdekelnek és/vagy érintenek) összevetni a sportos élettel. Bár mint mondottam, a testépítést is sorolhatjuk ebbe a kategóriába, az mégsem veti hátra a sportkarrierünket. No, nem kell megijedni, a tetoválások és piercingek sem, csak nem árt egy kicsit okosabban edzeni a gyógyulási időszakban.
 

Azért találtam ki, hogy megírom ezt a sorozatot (bizony hogy nem ússzátok meg egy post-tal, muha), mert egyrészt szeretek egy tematikát több oldalról megközelíteni, másrészt mert nekem anno tök jól jött volna ha közzé tétetik valakinek a releváns tapasztalata. Persze, a szakember is tud segíteni, meg ki lehet faggatni már kidekorált arcokat, de én most igyekezni fogok minden fontos infot összeszedni azoknak, akik valóban testtudatosan élnek és mindemellett szeretnének ezt-azt módosítani a testükön (külső beavatkozással). 

Fontos megjegyeznem, hogy nem vagyok sem testmódosítás szakértő, sem profi sportoló. Egyszerűen imádok mozogni és tetoválva lenni. A leírtak alapját a tapasztalataim, ismerősök véleménye illetve szaktekintélyektől szerzett jótanácsok szolgáltatják. Nem is szentírás ez, csak néhány hasznos tipp, hiszen én magam is kiveszem a részem mind a testmódosításból, mint a tesmozgósításból. :) 

 b6.JPG

Profi testmódosítók voltak a segítségemre, akik amúgy tök jó fejek is, de hogy kik is ők, legyen meglepi. ;)

Folyt. köv. 

-Andi

Szólj hozzá

edzés tippek bodymod testmódosítás