2015. jan 20.

Tejfölös harcsapaprikás - A hal adja a másikat

írta: AnitaBobi//WheyHoLetsGo
Tejfölös harcsapaprikás - A hal adja a másikat

Imádom a halat. Viszont sajnos indokolatlanul kevés halat eszünk, még én is. Pedig az omega 3 és társai mind ott figyelnek a húsában, csak arra várva, hogy csupa jó dolgot tegyenek a szervezetünkkel. Figyelem! A nyugalom megzavarására alkalmas képek következnek! :)

A legtöbb ember kifogása a halra az, hogy pocsolya íze van, és "halszaga" (nahát), meg hát a szálkák. Nos, nekik ajánlom, hogy sülés közben hajoljanak fölé a jó kis CBA-s csirkemellnek például. Annak bizony disznóhús szaga van. Ami szerintem sokkal irrelevánsabb kapcsolat, mint a hal-halszagé. Sajnos a hal drága. Mármint a jó hal. Én a fagyasztott pangasiustól óva intenék mindenkit, legalábbis azokat, akik nem szeretik a fűszerekkel sült vizes szivacsot. Mert szerintem az pont olyan. Viszont ha rászántuk magunkat, hogy együnk egy jó halat, akkor érdemesebb kicsit drágábbat választani, és akkor a szálka kérdést is többnyire megoldottuk.

Az én kedvenceim a lazac és az afrikai harcsa. (Igazából van még egy csomó kedvencem, csak nálunk azok nehezebben elérhetőek.) Nemrég főztem egy tejfölös harcsapaprikást, aminek nem túl bonyolult receptjét olvashatjátok most.

20140913_132543.jpg

700 g harcsához 2 kis fej hagymát, 2 gerezd fokhagymát 1 evőkanál (de inkább minél kevesebb) olívaolajon megpirítottam. Előzőleg 2-3 nagyobb paradicsom héját bevagdostam, majd leöntöttem forró vízzel és állni hagytam, amíg a hagymával foglalkoztam. Így könnyen lejön a héja. Mármint nem a hagyma miatt :D Persze lehet konzerv darabolt paradicsomot is használni, de az túl egyszerű, meg nem is volt itthon. Szóval amíg a hagyma pirult, a paradicsomok héját lekapkodtam (szó szerint, mert tűzforró), feldaraboltam őket és mentek is rá a hagymára. Aztán jöhetnek a paprikák, én 3 paprikát daraboltam fel, azt hiszem TV és kápia volt épp itthon, szerintem ez mindegy is, a zöld kaliforniait mondjuk nem ajánlom, bár biztos izgalmas a zöldes színű paprikás. :)

Itt a szemfüles megfigyelő hümmöghet, hogy dehát ez egy lecsó eddig. Valóban. :) Amíg a zöldségek kis lángon szépen összerotyogtak, addig fogtam a harcsát, és miután kigyönyörködtem magam benne, szimpatikus kockákra vágtam. Ja igen. A "lecsóba" került még 1 evőkanál édes pirospaprika, illetve egy gondolatnyi csípős, mert a vendégeim kérvényezték, hogy legyen csípős, valamint só/bors ízlés szerint. Amikor összepuhult az alap (főleg a paprika), az egész ment a turmixgépbe, a harcsa meg a helyére a serpenyőbe. Jó teflonos serpenyőt nem kell újra olajozni, mert marad annyi szaft, amin a hal vígan megpirul. Nem kell neki sok, míg az alapot leturmixoltam a hal is szépen kifehéredett. A turmixgépből ráöntöttem a zöldségalapot, belekevertem 1 kis doboz 12%-os tejfölt, és pár percet rotyogtattam, hogy átvegye a hal egy kicsit az ízeket. Nem kell itt már sokat főzni, különben egy nagy trutyi lesz az egész, mert szétesik a hal.

20140913_192739.jpg

Én köretnek petrezselymes bulgurt készítettem hozzá. A 700 gramm harcsa ha diétás adagokat akarunk elég sok, de bevallom töredelmesen, 4 darab egészséges étvágyú (és kevésbé egészséges humorú :), avagy mi a hiba a képen?) felnőtt ezt az utolsó cseppig eltüntette, úgyhogy eszerint is számoltam most a tápanyagokat, hogy ez 4 adag. :)

Tehát 1 adag (175 g halból) tápanyagtartalma (köret nélkül): 271 kalória, ebből 27 g fehérje, 14 g szénhidrát és 13 g zsír.

A tejföl zsírtartalmával lehet tovább trükközni, ha van rá igény.

 

Főzés közben pedig dúdolgathatjuk ezt :) Ha már a blogunk címe sugall némi r'n'r kötődést ;)

 

Jó étvágyat! :)

 

Megtaláltok minket a facebookon is!

Szólj hozzá

harcsa hal recept harcsapaprikás