2014. nov 09.

Bejártam a ranglétrát...

írta: AndiBobi//WheyHoLetsGo
Bejártam a ranglétrát...

...már ami a mozgás-testkép kérdéskört illeti. Voltam elhízva, jojóztam, éheztem, hajszoltam. Szerencsére a múlt idő akkurátus, hiszen mára kicsattanóan fitt vagyok. :)

Kettő, azaz 2 kilogrammal jöttem a világra Pécsett, így a kórházi dolgozók seggdugónak csúfoltak. Ezután szüleimnek sikerült felhizlalniuk egészséges/babahájas verzióig. Ezzel egy darabig nem is volt baj, de hogyugye mozogni kell, én is beálltam az úszók sorába. Az úszás szuper dolog, a mai napig élvezem az előnyeit, de én így utólag nem bánnám, ha mondjuk tornára küldtek volna. Mindegy, ez a vonat már elment. Közben sok-sok évig síeltem, korcsolyáztam, a téli sportokat a mai napig nagyon szeretem. 

Az úszás mellett 6 évig kitartottam, majd jött a pubertás és a túlsúly, kifejezetten kövér lányzó lett belőlem. Aztán gimi alatt visszatértem a ringbe tollassal, táncokkal. Mindig is imádtam csörögni. :) A gimis (és még anno általános) tesi óráktól kitorzultam, nem is vagyok oda a magyar testnevelés elveiért, de ez megér egy külön post-ot. 

Felnőtt életemet megkezdve felköltöztem Budapestre és itt indultak az igazi problémák: a mozgás hiánya, a nem megfelelő, rendszertelen táplálkozás és az önpusztítás. Azért néhanap kipróbáltam ilyen olyan sportokat, de egyik sem fogott meg igazán, szóval maradt a fölösleg és a tunyulás. 

Aztán néhány évvel ezelőtt ajánlották a BodyRock (http://bodyrock.tv) HIIT edzéseit (High Intensity Interval Training, erről majd részletek később) és elkezdtem őket vallásosan csinálni. Főleg azért volt ez akkor jó, mert 3-műszak mellett akkor edzettem, amikor volt időm, otthon és ingyen. Megszerettem, bevált és a mai napig lelkesen ugrabugrálok otthon. :) Ehhez még hozzácsaptam a rúdtáncot lassan egy éve (ohh, ez ám az örök szerelem! :)), illetve a jógát. És még csomó mindent ki akarok próbálni, mert olyan izgi! :) Ezen kívül bringával közlekedem, ha a bátorságom, az időjárás és az útviszonyok együttállása megfelelő. 
Jelenleg heti 4-5 edzés az átlagom és bár soha nem ettem kifejezetten rosszul (legalábbis hosszútávon nem), az utóbbi években a kiegyensúlyozott, egészséges étrendet is bevezettem az életembe. 

IMG_1318.JPG

Ha szeretnénk a 'jó' úton elindulni, fontos szembenézni a mumusainkkal és megfogalmazni a céljainkat, azokért küzdeni. Fontos az egyensúly. Hallgassunk a testünkre, használjuk az eszünket és tartsuk karban a lelkünket. Kerüljük a szélsőségeket és keressük azt, ami örömet okoz. És semmiképpen ne hallgassunk a butákra (baromi nehéz!!!!!), illetve ne hasonlítsuk magunkat másokhoz (talán még nehezebb). 

És persze vegyük körül magunkat jófej, támogató emberekkel és lazítani se felejtsünk el! :)

 

-Andi

Szólj hozzá

bemutatkozás gondolatok sztori andibobi