2014. nov 29.

Variációk egy témára - Rántotta

írta: MazsiBobi//WheyHoLetsGo
Variációk egy témára - Rántotta

Biztos nektek is van olyan, hogy elhúzódik a reggeli lusti, és már jó éhesek vagytok, de ebédelni még nem, müzlizni meg már nem akartok. Erre a "problémára" tökéletes megoldás ez a gyors és egyszerű recept.

Nagyon szeretem az egyszerű kajákat kreatívan felturbózni, ezért tetszett meg ennyire ez a muffinos verzió. Egy céges jótékonysági reggelin találkoztam a muffinformában sütött tojásrántotta fogalmával. Lehetne diétásra is csinálni, kevesebb sárgájával, de nálam szerintem nem a sárgája-fehérje egyensúlynál dőlt be a kalória-mérleg. Nyihi. Önmagam megnyugtatására lehetne rá mondani, hogy paleó. Mondjuk.

IMG_20141121_151325.jpg

Hozzávalók

A tojáshoz:

- muffinsütőforma (én 12 darabosban csináltam 2 főre, és egy maradt meg)
- olaj a forma kikenéséhez (olívát használtam, mert szeretem az ízét)
- 12 tojás
- 2-3 szál zöldhagyma
- bacon
- kolbász (snacket vettem, nálam most ez a sláger)
- reszelt sajt
- oregánó
- só


Köret lehet:

- paradicsom
- rozsos zsemle
- még hagyma
- saláta

A tojást kicsit megsóztam, felvertem és oregánót szórtam bele. A többi hozzávalót felszeleteltem, és az olajjal vékonyan kikent formába szórtam. Majd ráöntöttem a tojást, hogy a háromnegyedéig legyen. Előmelegített sütőben 230 fokon (gáz sütőben kb 7-esen, középen, de inkább fent) 10 percig  sütöttem. Mellé paradicsomot és még hagymát ettem, de valami finom rozsos bucival is tálalhatjuk. Nem igényel több munkát egy alap rántottánál, de izgalmasabb. Az én próbálkozásom végeredménye nem lett szép (valószínűleg túlpakoltam minden jóval és lehúzta a közepét a súlya), ezért a netről szedtem képet hozzá. 

eggmuffin.jpg

Kép forrása:fannetasticfood.com

Szólj hozzá

reggeli tojás recept mazsibobi