2015. feb 13.

"Ki a fas írt" – Marhajó cukkinis-hajdinás fasírozott

írta: MazsiBobi//WheyHoLetsGo
"Ki a fas írt" – Marhajó cukkinis-hajdinás fasírozott

Nem tartom a gluténmentességet, mert nem hiszek benne, ha nem indokolt. (Mondjuk a csótányokban sem hittem, mégis voltak az előző lakásomban…) Viszont – mondjuk úgy – törekszem rá. Ezért amit lehet, átvariálok. Jöjjön hát mindenki kedvenc fasírtgolyója kicsit felturbózva, hajdinásítva. Köretnek pedig két egyszerű, de egyáltalán nem unalmas püré.

Sertésből szoktam csinálni a házibulik egyik kedvenc falatkáját, de most volt akciós marha darált hús a’ Aldiban. A hiperszuper étrendkiegészítők és a hordónyi vörösbor sem segített még helyrekalapálni a vasamat, ezért amikor tehetem, vörös húst eszem. Szóval így lett marha. 

cukk.jpg

Nem szeretek ételt kidobni, ezért amit lehet, felhasználok, amíg nem mászik. Így került a fasírozottba az árválkodó cukkini is. Ugyanígy a szavatossági idő lejártának fenyegető közelsége miatt lett köret a rukkolás édesburgonya- és a bébispenótos „klasszik” krumplipüré.

Hozzávalók a fasírozotthoz:

  • 500 g darált marhahús
  • 1 salátacukkini
  • 1,5 fej vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma (ha 4 lesz, az sem baj)
  • 2 tojás
  • bors
  • pirospaprika
  • hajdinaliszt – amennyit „felvesz”
  • olívaolaj a tepsi kikenéséhez

A húst összekeverem a hagymával, fűszerekkel, tojással és a lereszelt cukkinivel. Meghintem a hajdinaliszttel, és azt is beledolgozom. Hogy ne legyen túl száraz és tömör a végeredmény, csak annyi lisztet adjunk hozzá, hogy laza golyókat tudjunk gyúrni belőle.

*Lehet kapni gluténmentes morzsát is, de szerintem sokkal egyszerűbb ez a megoldás. Jobban szeretek hajdinát használni, mint például kukoricalisztet, és a mentes morzsa nagyrészt abból van.

Vékonyan kikenem a tepsit olívaolajjal, és a húsgolyókat kicsit szétnyomkodva telepakolom. Mehet az előmelegített sütőbe. 15-20 perc alatt meg is sül.

Köret:

Sokaknak tök unalmasan hangzik a burgonyapüré, mint köret, de van egy-két „trükk”, amivel újra szerethetővé válik. Néhány szem burgonyát és kb. ugyanennyi édesburgonyát főzök meg.

kiafasirt.jpg

Puhulás után saját levével felöntve nyomkodom szét, vajat sem muszáj használni hozzá. Max az íze miatt jó, ha kerül bele. Az édesburgonyához szórtam a nyers rukkolát és egy kis lenmagot. A krumplipüréhez bébispenótot adtam. Pajzsmirigyes barátaimnak fontos infó, hogy állítólag a nyers spenót is a golyvaképzők népes családjába tartozik, ezért – a lelkem megnyugtatására – a nagyon forró pürébe kevertem bele. Azt mondják, hogy ezek a zöldségek (mint a retek, karalábé, káposzta, stb.), főzve/forrázva már nem jelenthetnek problémát. Szerintem, ha nem tonnaszám esszük a nyers karalábét, akkor nem lesz bajunk tőle, néha meg lehet engedni egy kis rágcsálást. Nincs is annál jobb… Max a marhafasírtom, hogy visszatérjek az eredeti témához.

Jó étvágyat!

Most pedig irány a Facebook! ;)

Szólj hozzá

recept vacsora ebéd fasírt mazsibobi