2015. ápr 26.

Emberkísérlet: Lássuk mire jó a diéta - Félidő

írta: AnitaBobi//WheyHoLetsGo
Emberkísérlet: Lássuk mire jó a diéta - Félidő

Bő két héttel ezelőtt belevágtam egy napi 1600 kalóriás étrendbe, leginkább azért, mert kíváncsi voltam lesz-e hatással rám, tudom-e tartani, illetve egyúttal leteszteltem mit szállítanak azok, akik ilyen menüt ígérnek. Most, így túl a felén lássuk az eddigi tapasztalatokat.

blog1.jpg

A diétázásról

Az elején is sejtettem, hogy nem fog nehézséget okozni az, hogy csak azt egyem, amit kapok, mást ne. Ez valóban így is lett, sőt! Az első héten kifejezetten küzdöttem a mennyiséggel, úgy éreztem képtelen vagyok ennyi kaját magamba tuszkolni. Aztán a második hétre szépen belejöttem.

Ami viszont egyértelműen látszik, hogy egy ilyen napi sok étkezéses diéta betartása az akaraterőn kívül nem kevés logisztikát is igényel. Nekem 4 étkezésre van osztva ez a mennyiség; reggeli, ebéd, uzsonna és vacsora. Ennél többre is lehetne osztani, de ezt a 4 étkezést is sokszor volt nehéz kiviteleznem. Például ha hétvégén délig alszok, akkor rögtön csúszik az egész, ha este még el is megyek valahova, akkor főleg. :) Elcsábulni nem csábultam el, de jártam úgy az elmúlt két hétben, hogy üldögéltem este az étteremben kollégákkal, a táskámban a vacsorámmal, amit közben nem tudtam megenni, csak mikor hazaértem.

Magamon mit látok? Két hét után sokmindent nem, de ezt tudtam is. Inkább érzek. Ritkán éreztem azóta azt, hogy el vagyok telve evés után, ami fura, mert amúgy sokszor alig bírtam ugye megenni mindent, másrészt meg ezelőtt is ugyanennyiszer ettem. Lehet ez valami tudatalatti dolog, mindenesetre jó. :)

blog_3.jpg

Az ételekről

Nagyon kíváncsi voltam, milyen kajákat fogok kapni, mennyire lesz változatos, egyáltalán bejön-e majd az ízvilág. A menüben amit kapok van két főétel, egy leves és egy saláta, amiben általában van hús is. Eddig az eltelt idő alatt a húslevesen kívül nem tért vissza ugyanaz az étel. Ez jó. Általában az egyik főételhez könnyebb köret van, így azt szoktam vacsorára meghagyni, edzés utánra.

Sokszor van valami gyümölcs is a fogásban, így igazából nem is nagyon kívánom az édességet. Meg hát a reggeli zabkása és az edzés utáni protein az édesség. :) Ami nekem nagyon kevésnek tűnik viszont, az a zöldség. Én magamnak mindig készítettem vagy párolt zöldséget vagy valamilyen nyers zöldséget a köretbe, itt ez nagyon kevésszer van így. Sokszor kimerül a zöldség a salátában, ami nekem kevés.

A fűszerezés és az ízvilág rendben van, változatos, de nem túl markáns. Kétszer mondjuk belefutottam elsózott fogásba, de én amúgy is nagyon sótlanul eszek, szóval lehet ez másnak nem tűnt volna fel.

A másik, ami nekem hiányzik, hogy a 1200 megrendelt kalórián belül nem tudom, mennyi fehérjét/zsírt/szénhidrátot tartalmaz a napi menü. Ami mondjuk egy sportolónak vagy komolyan diétázónak elég fontos lenne. Én ugye kiegészítem a menüt 400 kalóriával, és jó lenne tudni, hogy fehérjét vigyek be inkább és zsírokat már ne nagyon, vagy inkább zsírokat és szénhidrátot ne. Jeleztem nekik a dolgot, remélem előbb-utóbb ez az információ is látható lesz az egyes menük mellett.

blog_2.jpg

Ami szembeötlő különbség, az az, hogy egyáltalán nem kell főznöm hétköznap. Illetve bocsánat, a reggeli zabkásámat mindig 3 napra előre megfőzöm, de ezen kívül semmit. Felszabadult nem kevés időm, amit eddig este/éjszaka edzés után hazaérve a főzéssel töltöttem. Ezért is fogyatkoztak meg mostanában a receptek itt a blogon. :D Bár őszintén szólva hiányzik a főzés, ezért hétvégén próbálom kiélni magam.

Viszont a menü árán kívül nem költök ételre. A hétvégi főzést eddig megoldottam a fagyasztóban elraktározott húsból és halból, zöldségből, úgyhogy igazából akkor is csak minimális összeget kell erre fordítani. Érdekes lenne összevetni, hogy mekkora árkülönbség van az előre rendelt menü és a saját főzés között, ez lehet, hogy egy későbbi sorozat lesz majd... :)

Mindent összevetve ez egy tartható, élvezhető diéta, nagyon gondolkozom rajta, hogy ha letelik a teszthónap, utána is folytatom. :)

 

Ha van tapasztalatotok diétáról, vagy ételszállító cégekről, osszátok meg velünk a facebookon!

Szólj hozzá

gondolatok diéta étrend