2015. jan 04.

Újévi fogadalom (helyett)

írta: AnitaBobi//WheyHoLetsGo
Újévi fogadalom (helyett)

Kezeket fel, ki az, aki tett már valamilyen újévi fogadalmat? Most kezeket fel azok, akik ezt meg is tartották! Na ugye.

Új év, új élet, meg ilyesmi. Elismerem, én is elgondolkoztam idén ööö tavaly karácsonykor is, hogy mi az, amin változtatnom kellene. Mert valamiért ezt hozza ki ez az időszak, nameg halljuk is eleget mindenhonnan. De le tudunk számolni máról holnapra a hosszú hónapok/ évek alatt berögzült (rossz) szokásainkkal? Legyen az evés vagy sport, vagy akár dohányzás.

Nehezen képzelem el, hogy aki eddig egy centit nem mozgott, az az újévi fogadalmának hatására már négy napja aktívan sportol. Vagy hogy január 1-jén a hűtő és a kamra tartalmát a kukába hajította valaki azért, hogy telepakolja egészséges kajákkal és hozzávalókkal. Mondom ezt azért, mert én sem így csináltam.

main-qimg-64277f446bc3396db8159ddd9f86d465.jpg
Illetve csinálom, még mindig. Szerintem ez inkább egy folyamat, nálam legalábbis így működött. Eldöntöttem, hogy változtatni fogok, és nekiláttam. Nem újév volt, ha jól emlékszem talán február, de nem tudom miért. Talán akkorra érett meg a döntés. A lényeg a DÖNTÉS, a változás/változtatás igénye, és nem a fogadalom. Persze lehet, hogy így is működik, ha van ilyen története valakinek, írja meg kommentben, szívesen olvasom :)

Mindenki ismeri, hogy a legjobb diéták ugyebár mindig másnap kezdődnek. Ja igen, azt nem is mondtam, hogy szerintem felejtsük el a diéta szót. Bár az angol diet = étrend, mi hívjuk inkább étrendnek, és akkor rögtön nem érezzük azt, hogy sanyargatjuk magunkat. :) Alakítsuk ki fokozatosan a saját étrendünket. A neten rengeteg szakirodalom van arról, mi jó és mi rossz nekünk. Ezeket olvasgatva rá lehet jönni, mi az, amit meg tudunk valósítani, és mi az, amit kevésbé. Nem kell feltétlenül csirke-rizs-brokkoli menünek nekiesni, főleg, hogy legtöbbünk valószínűleg nem akar testépítő lenni. :)

Én kezdésnek elhagytam a cukrot, a fehérlisztet. Nem tudom mikor vettem utoljára kenyeret, vagy péksütit. Veszek viszont zabpelyhet, köretnek krumpli helyett bulgurt, hajdinát. Illetve vettem egy kávédarálót, amivel a zabpelyhet, a hajdinát, vagy a kölest lisztté tudom őrölni, ha arra van szükség.

Ja, és hogy mozogni is kellene?! Amire senkinek nincs ideje... De ha már eldöntöttük, hogy változtatni szeretnénk, akkor ha jól belegondolunk, biztos akad heti 1-2 alkalom, amikor be tudunk suvasztani egy kis mozgást. Ezzel is érdemes kísérletezni, kipróbálni különböző sportokat, csoportos órákat, hogy kiderüljön, melyik jön be leginkább, amire aztán szívesen járunk rendszeresen.

Én tulajdonképpen véletlenül akadtam rá a spinningre, régebben egyáltalán nem vonzott. 2 év spinningelés után rájöttem, hogy ez nem elég, szeretnék izmokat is, úgyhogy elkezdtem az edzőterem felé kacsintgatni. Az én újévi fogadalmam, illetve ajándékom magamnak az volt, hogy 2015-re vettem végre All You Can Move sportpasst. :)

Ja igen, még valami. Ha már eldöntöttük, hogy mozgunk, ne álljunk neki vadul speciális sportcuccokat vásárolni. Én azt mondtam anno magamnak, hogy amíg nem derül ki, hogy tényleg rendszeresen fogok spinningre járni, addig nem veszek spinning cipőt, vagy bringás nadrágot. Ha nem válik be, akkor mehet az egész a szekrénybe.

Whey ho let's go 2015-ben is! :)

- Anita

Szólj hozzá

sport edzés változás gondolatok motiváció újév mozgás étrend fogadalom